Як правильно подати дані в кінцевому вигодонабувачеві

Хто вважається кінцевим вигодонабувачем юридичної особи?

Кінцевий вигодонабувач («контролер», согл. Попер. Редакції закону № 249-IV) – це фізична особа (ФО), яка не є формальним власником (співвласником) підприємства, але при цьому, бенефіціар має прямий вплив на повну або часткову реалізацію прав володіння , розпорядження майном і управління підприємством. Діяльність бенефіціара здійснюється ним за наявності права голосу на загальних зборах засновників або частки статутного капіталу більше 25%, при цьому реалізація вище названих прав виражається наступним участю:

  • формуванням складу засновників, формальних власників та вплив на результати голосування;
  • здійснення господарської діяльності підприємства за допомогою участі в заключних угод;
  • видачу, що не підлягають відхиленню від їх виконання, вказівок юридичній особі, і здійснення інших форм і функцій управління діяльністю підприємства.

При цьому дії кінцевого вигодонабувача може здійснюватися, як прямо, так і опосередковано, за участю інших ЮЛ І ФО, що мають право голосу в юридичній особі або частку статутного капіталу не менше 25%.

Кінцевим вигодонабувачем не може бути визнаний агент юридичної особи, його номінальний власник або посередник реалізації прав бенефіціара.

Законом України № 1702-18 від 04.03.2015 «Про запобігання та протидію легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму», що дає визначення кінцевого вигодонабувачу, також, встановлено правове становище терміна істотної участі (на підставі поправки 198-8 від 12.02. 2015).

Істотна участь – приватне або колективне (в складі кількох учасників) володіння 10 і більше відсотками статутного капіталу або правом голосу в юридичній особі.

Отже, в результаті нововведень в законодавстві України, обов’язковій реєстрації підлягати не тільки власники і засновники підприємства, а й особи, які мають дохід від госп. діяльності юридичної особи, а також здійснюють управління бізнес-процесами, в тому числі і розподіл прибутку.

Хто зобов’язаний подавати дані про кінцевий вигодонабувача?

Своєчасні дані про бенефіціара зобов’язані подати всі юридичні особи, за винятком державних і комунальних підприємств. Більш того, Закон № 1701 зобов’язує керівників підприємства до регулярного оновлення та збереження всієї інформації щодо зміни кінцевих вигодонабувачів, аж до зміни вихідних засновників юридичної особи.

Яка саме інформація про бенефіціаріїв подається до Єдиного Держ. Реєстр?

Перелік всіх засновників та учасників юридичної особи, з зазначенням всіх необхідних даних для ідентифікування їх особистості:

  • ПІБ, громадянська приналежність, паспортні дані, місце проживання, ІПН, якщо встановлений фізичний бенефіціар;
  • назва, резиденція, адреса, ЄДРПОУ, якщо кінцевий вигодонабувач ЮЛ;
  • дані про кінцевий вигодонабувача (-лях) юридичної особи, включно з бенефіціарами первинного засновника (засновників), із зазначенням структури власності всіх засновників та осіб, які здійснюють істотну участь в управлінні і реалізації права власності ЮЛ.

При цьому від необхідності подавати порядку встановленим законом, інформацію про структуру власності істотних учасників юридичної особи, звільнені політичні партії, органи влади державного та місцевого масштабу, профспілки і ряд інших неприбуткових організацій.

Коли потрібно подавати інформацію про бенефіціара юридичної особи?

Для підприємств, заснованих після вступу в дію закону до 25.11.2014 р Вся інформація про бенефеціаром подається в момент реєстрації юридичної особи в ГРСУ

Для компаній, які були створені і зареєстровані в реєстрі раніше 25.11.14 року, дані про кінцевих вигодонабувача, які будуть занесені до реєстраційної картки “о внесення змін до відомостей про юридичну ліце” повинні бути подані в строк 6 міс. від дня набрання законом чинності, тобто крайній термін подачі інформації – це 25 травня 2015 року.

Нагадуємо, що за несвоєчасну подачу даних про кінцевих вигодонабувача юридичної особи, керівники підприємств обкладаються штрафними санкціями в розмірі 300-500 НМД, що становить 5100-8500 грн.

Адміністративні збори за внесення змін до цих реєстру

Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо умов ведення бізнесу», затверджений 2.04.2015 р, в тому числі, регламентує незначне підвищення державних зборів, що вносяться при реєстрації фізичних і юридичних суб’єктів госпдіяльності. А саме:

  • Безкоштовним залишається лише реєстрація змін для благодійних спільнот.
  • Внесення змін до карту реєстрації про зміну місця проживання, імені або прізвища ФЗЛП, буде коштувати 27,56 грн.
  • Для реєстрації змін, що вносяться до установчих документів підприємства, доведеться заплатити 68,90 грн.
  • За отримання дубліката статутних документів з внесеними змінами також потрібно буде платити 0,02 частини від мінімальної з / п (на 1.01.2015 р хв. З / п становить 1378 грн.)

Отримані за реєстраційні зміни внески направляються в держ. Бюджет.

Для того, щоб підтвердити оплату збору за реєстрацію необхідно надати один з таких документів:

  • Квитанцію з банку про перерахування перекладу.
  • Квитанцію з платіжного терміналу.
  • Чек поштового відділення, якщо оплата адмінсбора була проведена на пошті.
  • Платіжне доручення, з наявної позначкою про проведення операції банком.

Інформація про реєстрацію, перереєстрацію та ліквідації підприємств і ФЗЛП, раніше публікувалася в держ. виданнях, тепер буде розміщена на офіційному сайті ГРСУ, в день її занесення до реєстру. Оплата за отримання даних з Єдиного реєстру становить:

Інформація в паперовому вигляді: виписка + довідка – 68,90 грн, виписка – 27,56 грн.

Дані реєстрації в електронному форматі 0,75% від встановлених за типами документів паперових джерел.